kiki

Το Ινστιτούτο Αφηγηματικής ψυχοθεραπείας σας προσκαλεί στο εκπαιδευτικό τριήμερο Αφηγηματικής Ψυχοθεραπείας που θα λάβει χώρα στη Θεσσαλονίκη 19-21 Φεβρουαρίου 2016.

Το τριήμερο ξεκινά στις 19 Φεβρουαρίου με την Δωρεάν Διάλεξη της Κασσάνδρας Πήτερσεν, Ψυχολόγος - Αφηγηματική Ψυχοθεραπεύτρια. Το θέμα της διάλεξης είναι: «Προκλήσεις κατά την θεραπευτική διαδικασία από την ματιά ενός αφηγηματικού θεραπευτή σε μια περίπτωση βουλιμίας». Η Διάλεξη είναι ανοιχτή στο κοινό. Η συμμετοχή στην δωρεάν διάλεξη δεν καθιστά υποχρεωτική την εγγραφή στο εκπαιδευτικό σεμινάριο.

Ακολουθεί στις 20 & 21 Φεβρουαρίου το διήμερο Εκπαιδευτικό Σεμινάριο με εισηγητές τον Αδάμ Χαρβάτη ψυχολόγο, Msc, Phd και την Κασσάνδρα Πήτερσεν, Ψυχολογο - Αφηγηματική Ψυχοθεραπεύτρια. Το θέμα του εκπαιδευτικού σεμιναρίου είναι: «Προκλητικές καταστάσεις στην ψυχοθεραπεία». Το Σεμινάριο απευθύνεται σε επαγγλεματίες του χώρου.

 

Παρακάτω θα βρείτε πληροφορίες για τις δύο αυτές δραστηριότητες.

 

1. Πηροφορίες για την Δωρεάν & Ανοιχτή Διάλεξη Αφηγηματικής Ψυχοθεραπείας με θέμα: 

«Προκλήσεις κατά την θεραπευτική διαδικασία σε μια περίπτωση βουλιμίας από την ματιά ενός αφηγηματικού θεραπευτή»

Η Κασσάνδρα Πήτερσεν, Ψυχολόγος-Αφηγηματική Ψυχοθεραπεύτρια, θα παρουσιάσει τον τρόπο που δούλεψε με μια περίπτωση βουλιμίας. Θα συζητηθούν οι προκλήσεις που αντιμετώπισε ως θεραπεύτρια κατά την διαδικασία της θεραπευτικής πορείας, με ταυτόχρονη αναφορά σε θεωρητικές έννοιες και πρακτικές της αφηγηματικής θεραπείας. 

Συχνά στη δουλειά με νέους ανθρώπους που ταλαιπωρούνται από παραπλανητικές ιδέες και καταστάσεις, όπως στην περίπτωση της βουλιμίας, οι θεραπευτές βρίσκονται αντιμέτωποι με πολύπλοκες και προκλητικές καταστάσεις ή αιτήματα.

Συγγενείς ή φίλοι, παρόλο που μπορεί να αναγνωρίζουν ότι ένας αγαπημένος τους άνθρωπος, αντιμετωπίζει στη ζωή του προβλήματα που προκύπτουν από τις ιδέες και απαιτήσεις της βουλιμίας, παρόλα αυτά ίσως δυσκολεύονται να βρουν εποικοδομητικούς τρόπους να επικοινωνήσουν την πρόθεσή τους να βοηθήσουν. Όταν μάλιστα το ίδιο το πρόσωπο, παρόλο που αναγνωρίζει την ύπαρξη των αρνητικών επιδράσεων στην ζωή του, δυσκολεύεται να ζητήσει την υποστήριξη που θα επιθυμούσε, τότε η πρόσκληση στην θεραπεία φαίνεται να χρειάζεται ιδιαίτερο χειρισμό. Επιπλέον, μπροστά σε μια διάγνωση βουλιμίας, δεν είναι σπάνιο ο νέος άνθρωπος να θεωρηθεί «διαταραγμένος» ή «άρρωστος». Ταυτόχρονα, οι γονείς και φίλοι μπορεί να ταλαιπωρούνται από αισθήματα αγωνίας και ενοχής, τα οποία τους οδηγούν να λειτουργούν με έναν τρόπο που φαίνεται να ενισχύει την επιβίωση των προβλημάτων. Στην περίπτωση αυτή οι κυρίαρχες ιστορίες περιλαμβάνουν μόνο τις αναποδιές και τα αρνητικά χαρακτηριστικά των ανθρώπων.

Όμως αν και οι εναλλακτικές ιστορίες της αντίστασης απέναντι στα προβλήματα μπορεί να είναι αρχικά αθέατες, αυτές υπάρχουν. Με την αποδόμηση των κυρίαρχων ιστοριών και την πλούσια περιγραφή των εναλλακτικών, οι άνθρωποι έρχονται σε επαφή με γνώσεις, δεξιότητες και αξίες τους και ανοίγονται δρόμοι για την επίλυση των προβλημάτων και την ανασυγγραφή των ζωών και σχέσεών τους. Ακόμα συχνά χρειάζεται να προετοιμάσουμε το έδαφος για την περίπτωση που τα προβλήματα, παρά την βελτίωση, επιχειρήσουν να επιστρέψουν δριμύτερα στην ζωή του ενδιαφερόμενου. 

Θα γίνει παρουσίαση διαλόγων που έλαβαν χώρα στην θεραπευτική διαδικασία με ταυτόχρονη αναφορά σε θεωρητικές έννοιες και πρακτικές της αφηγηματικής θεραπείας.

 

Οργανωτικές Πληροφορίες για την Ανοιχτή Διάλεξη

Χρόνος: Παρασκευή 19 Φεβρουαρίου 2016,  7.00 – 9.30 μ.μ.

Τόπος: Ξενοδοχείο “Metropolitan” (Αίθουσα “ΚΑΠΑ”) Βασ. Όλγας 65, 54642 Θεσσαλονίκη

Κόστος: ΔΩΡΕΑΝ

 

 

2. Πληροφορίες για το Διήμερο Εκπαιδευτικό Σεμινάριο Αφηγηματικής Ψυχοθεραπείας με θέμα: 

«Προκλητικές καταστάσεις στην ψυχοθεραπεία: «Απρόθυμοι πελάτες», «επάνοδος προβλημάτων», «Εδώ και τώρα» στην ψυχοθεραπεία, αξιολόγηση διαδικασίας κ.α.» 

Συχνά οι θεραπευτές βρίσκονται αντιμέτωποι με προκλήσεις που δεν περιγράφονται στα ψυχοθεραπευτικά εγχειρίδια αλλά και ούτε γίνονται ορατές στις εμπειρίες που έχουν στη βασική εκπαίδευσή τους.

  • Πώς ανταποκρινόμαστε σε συγγενείς που οι συμπεριφορές τους δείχνουν να ενισχύουν τα προβλήματα των ενδιαφερόμενων αντί να τα βοηθούν;
  • Πώς διαχειριζόμαστε τις περιπτώσεις που το πρόβλημα παρόλο που έχει βελτιωθεί, επανεμφανίζεται δριμύ;
  • Πώς αυτό που συμβαίνει στο εδώ και τώρα της ψυχοθεραπείας μπορεί να είναι «εργαλείο» για το προχώρημα της διαδικασίας;
  • Πώς η κοινή με τον ενδιαφερόμενο αξιολόγηση της διαδικασίας μπορεί να ανοίξει καινούριους δρόμους;
  • Τι γίνεται όταν ο ενδιαφερόμενος έρχεται γιατί του το έχει «επιβάλει» κάποια δημόσια υπηρεσία ή έρχεται αλλά δεν αναγνωρίζει καμία ευθύνη για τη δημιουργία και τη συντήρηση του προβλήματος;

Η Αφηγηματική ψυχοθεραπεία ξεκινώντας από μία στάση σεβασμού και επικέντρωσης στις λύσεις προσφέρει θεραπευτικές πρακτικές που απελευθερώνουν, αποδομούν την ανισότητα θεραπευτή-ενδιαφερόμενου, και προσπερνούν την απογοήτευση και την ενοχή.

Χρήσιμοι βοηθοί στην αντιμετώπιση προκλητικών καταστάσεων στην ψυχοθεραπεία μπορούν να είναι πρακτικές όπως:

  • Η ανάδειξη του νοήματος που έχει μία πράξη ή έκφραση του ενδιαφερόμενου για τον ίδιο, ακόμη και αν αυτή καταρχήν φαίνεται «αρνητική» (Το απόν αλλά υπονοούμενο) .
  • Η ανάδειξη του νοήματος που μπορεί να έχει μία «αποτυχία» του ενδιαφερόμενου να ανταποκριθεί σε νόρμες και κοινωνικές επιταγές για το πώς πρέπει να ζει και να φέρεται (Συζητήσεις για την αποτυχία).
  • Η υποστήριξη της προτιμώμενης ταυτότητας του ανθρώπου μέσω της σύνδεσης με άλλους ανθρώπους (διακήρυξη ταυτότητας)

Ακόμη η διαχείριση του «εδώ και τώρα», η αξιολόγηση της διαδικασίας,  η χρήση μεταφορών για την πορεία της θεραπείας είναι σημαντικά στοιχεία που μπορούν να ανοίξουν νέους δρόμους σε φαινομενικά «αδιέξοδα».

Στο παρόν σεμινάριο θα παρουσιαστούν οι παραπάνω πρακτικές, θα συζητηθούν οι εφαρμογές τους σε δύσκολες καταστάσεις στην ψυχοθεραπεία.  Oι συμμετέχοντες/ουσες θα έχουν την ευκαιρία να συζητήσουν τρόπους με τους οποίους μπορούν να χρησιμοποιήσουν τις πρακτικές αυτές στη δική τους θεραπευτική πρακτική και στο δικό τους θεωρητικό-θεραπευτικό πλαίσιο.

Το σεμινάριο λοιπόν θα είναι χρήσιμο για θεραπευτές και εκπαιδευόμενους θεραπευτές ποικίλων θεραπευτικών κατευθύνσεων. Θα εντάξει επίσης την παρουσίαση των συγκεκριμένων θεραπευτικών πρακτικών μέσα στη γενικότερη θεώρηση και πρακτική της αφηγηματικής ψυχοθεραπείας.

Το σεμινάριο περιλαμβάνει ανάμεσα σε άλλα βιωματικές ασκήσεις, παραδείγματα περιπτώσεων, παρουσίαση υλικού δουλειάς με θεραπευόμενους και εποπτική εργασία (για όσους το επιθυμούν), πρακτική εργασία με ομάδα.

 

ΤΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΑΝΑΓΝΩΡΙΖΕΤΑΙ ΩΣ ΜΕΡΟΣ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΠΟΥ ΟΔΗΓΕΙ ΣΤΗΝ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΑΦΗΓΗΜΑΤΙΚΟΥ ΘΕΡΑΠΕΥΤΗ.

 

Οργανωτικές Πληροφορίες για το Διήμερο Εκπαιδευτικό Σεμινάριο

Χρόνος: Σάββατο: 11.00 π.μ. - 7.00 μ.μ. & Κυριακή:  10.00 π.μ. - 4.00 μ.μ.

Τόπος: Ψυχοθεραπευτικό Κέντρο Biennestar Βασιλίσσης Όλγας 181, στο ύψος Μαρτίου (ανάμεσα σε Εμπορική τράπεζα και Βενζινάδικο)

Κόστος - Πληρωμή: Δήλωση συμμετοχής μέχρι Τετάρτη 17 Φεβρουαρίου: 160 €, Δήλωση συμμετοχής μετά τη Τετάρτη 17 Φεβρουαρίου: 180 €

 

Υπάρχει περιορισμένος αριθμός θέσεων και θα κρατηθεί σειρά προτεραιότητας.

 

 Για πληροφορίες σχετικά με την διαδικασία πληρωμής & άλλα διαδικαστικά ζητήματα στο:

www.narrativetherapy.gr

 6977-186936, 6955-103581

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

 

  • Σε όλους τους συμμετέχοντες θα δοθεί Βεβαίωση από το Ινστιτούτο Αφηγηματικής Ψυχοθεραπείας & Κοινοτικής Πρακτικής.
  • Τo σεμινάριο αναγνωρίζεται ως μέρος της εκπαίδευσης που οδηγεί στην Πιστοποίηση Αφηγηματικού Θεραπευτή.
  • Στους νέους συμμετέχοντες θα δοθεί προκαταρκτικό εκπαιδευτικό υλικό. Παρακαλούμε για την έγκαιρη εγγραφή σας ώστε να σας αποσταλεί το υλικό νωρίς.

 

Λίγα Λόγια για τους εισηγητές

O Αδάμ Χαρβάτης είναι ψυχολόγος, MSc Σχολικής Ψυχολογίας και διδάκτορας ψυχολογίας. Έχει εκπαιδευτεί στις ψυχοθεραπευτικές μεθόδους  Gestalt,  Συστημική Αναπαράσταση και στην Αφηγηματική Ψυχοθεραπεία. Είναι συντονιστής του Ινστιτούτου Αφηγηματικής Ψυχοθεραπείας (Ελλάδα) και του προγράμματος εκπαίδευσης στην αφηγηματική ψυχοθεραπεία στην Ελλάδα του Dulwich Centre της Αυστραλίας. 

Έχει πολύχρονη εμπειρία εργασίας στον ιδιωτικό τομέα και σε δημόσιους / μη κυβερνητικούς φορείς με ενήλικους, παιδιά, ζευγάρια, οικογένειες, ομάδες, εκπαιδευτικούς και σχολεία. Έχει υπάρξει βιωματικός επιμορφωτής σε σειρά επιμορφωτικών προγραμμάτων. Έχει διδάξει –ως έκτακτος διδάσκων- μαθήματα Σχολικής Ψυχολογίας και Συμβουλευτικής Ψυχολογίας σε τέσσερα ελληνικά πανεπιστήμια χρησιμοποιώντας βιωματική μεθοδολογία.

Η Κασσάνδρα Πήτερσεν είναι ψυχολόγος- Αφηγηματική Ψυχοθεραπεύτρια. Έχει εκπαιδευτεί στην Αφηγηματική Ψυχοθεραπεία από το Dulwich Center και σήμερα είναι η πρώτη Ελληνίδα που ολοκληρώνει το ανώτερο επίπεδο πανεπιστημιακών σπουδών στην Αφηγηματική Ψυχοθεραπεία από το Πανεπιστήμιο της Μελβούρνης & το Dulwich Center.  

Εργάζεται ιδιωτικά ως ψυχολόγος στην Θεσσαλονίκη, παρέχοντας ψυχοθεραπευτικές υπηρεσίες σε ενήλικους, εφήβους, ζευγάρια, γονείς, ομάδες & οργανισμούς. Έχει διδάξει μαθήματα Αφηγηματικής Ψυχοθεραπείας σε πανεπιστήμια στην Ελλάδα & την Κύπρο. Έχει εργαστεί σε δομές δημοσίου φορέα, παρέχοντας ψυχοκοινωνική υποστήριξη σε άτομα με αναπηρίες καθώς και σε άτομα με προβλήματα χρήσης ψυχοτρόπων ουσιών. Έχει πολυετή εμπειρία στον συντονισμό ομάδων γυναικών & γονέων καθώς έχει συνεργαστεί με συμβουλευτικό σταθμό Δήμου και με ιδιωτικά κέντρα ψυχολογικής υποστήριξης. Διενεργεί εισηγήσεις προωθώντας τις ιδέες της Αφηγηματικής θεραπείας, αλλά και διαλέξεις ή βιωματικά σεμινάρια ευρύτερου ψυχολογικού περιεχομένου σε διάφορες πόλεις της Ελλάδας. Τα τελευταία χρόνια είναι επιστημονική συνεργάτης του Ινστιτούτου Αφηγηματικής Ψυχοθεραπέιας & Κοινοτικής Πρακτικής.