ΚατηγορίαBlog

Μια ηθική και πολιτική στάση: αντίσταση στην λογική της εξόρυξης

Μ
Closeup photo of beautiful, vibrant red eucalyptus blossom and green leaves growing on a tree

Τον όρο μη-εξαγωγικό (non-extractive) τον κουβαλώ μέσα στην πρακτική μου όχι ως θεωρητική ιδέα, αλλά ως μια ηθική και πολιτική στάση, ριζωμένη στη δική μου σχέση με τον φεμινισμό και τις αποαποικιοκρατικές πρακτικές. Για μένα, το μη-εξαγωγικό μιλάει για μια βαθιά δυσανεξία απέναντι στις λογικές που αντιλαμβάνονται τη γη, τα σώματα, τις γνώσεις και τις εμπειρίες ως πηγές προς εκμετάλλευση.

Έχω ζήσει στο σώμα μου τι σημαίνει να μετριέται η αξία σου με βάση το τι μπορεί να “παρθεί” από αυτό. Και έτσι, επιθυμώ οι θεραπευτικές μου σχέσεις να γίνονται τόποι όπου αυτή η λογική αντιστρέφεται· όχι χώροι εξόρυξης, αλλά χώροι συν-δημιουργίας.

Από τη συλλογή πληροφοριών στη συν-έρευνα

Δεν αντιμετωπίζω τις ιστορίες, τις λέξεις ή τις εμπειρίες των ανθρώπων ως “πόρους” πάνω στους οποίους μπορώ να οικοδομήσω κάτι. Αντίθετα, προσπαθώ να παραμένω σε σχέση με την ιδέα ότι αυτές ανήκουν σε εκείνους που τις φέρουν.

Ο ρόλος μου δεν είναι να συλλέγω, αλλά να συν-ερευνώ· να περπατώ δίπλα στους ανθρώπους στις προσπάθειές τους να δώσουν νόημα στις εμπειρίες τους.

Αυτή η συν-έρευνα δεν είναι μια διαδικασία συλλογής δεδομένων, ούτε ψυχο-εκπαίδευση. Αντίθετα, σηματοδοτεί μια μετατόπιση — από την ενσυναίσθηση προς μια μορφή «εθνογραφίας», με την πρόθεση, δηλαδή, αντί να ασκώ την πρακτική μου «πάνω» στον άνθρωπο να στέκομαι «δίπλα» του ως συνοδοιπόρος στις προσπάθειες νοηματοδότησης.

Ίσως ενσυναίσθηση δεν είναι τόσο το να προσπαθούμε να μπούμε στα παπούτσια του άλλου, όσο το να αναγνωρίζουμε τι δεν μπορούμε να γνωρίζουμε — και να μένουμε σε επίγνωση των προνομίων και της δύναμης που αντλούμε από τη δική μας κοινωνική θέση, καθώς και πώς αυτό διαμορφώνει τις υποθέσεις που κάνουμε για τις εμπειρίες των άλλων. Μέρος της ευθύνης που αναλαμβάνω ως θεραπεύτρια είναι να κάνω ορατές στην θεραπευτική συζήτηση αυτές τις υποθέσεις δίνοντας χώρο στον άνθρωπο να τις αξιολογήσει με βάση τις δικές του κατανοήσεις και νοήματα.

Οι ερωτήσεις μου στις θεραπευτικές συνομιλίες γεννιούνται με την πρόθεση να ανοίξουν χώρο για νέες εμπειρίες, όχι για να συλλέξω πληροφορίες, να συναισθανθώ, να ερμηνεύσω ή να εξαγάγω συμπεράσματα μέσα από μια θέση «ειδικούς» στη ζωή των προσερχόμενων στην θεραπεία.

Ας «χαθούμε» μαζί

Μέσα σε αυτή τη διαδικασία, θεραπεύτρια και θεραπευόμενα δεν υπάρχουμε ως πλήρως αυτόνομα ή πλήρως συγχωνευμένα όντα· κινούμαστε σε έναν ενδιάμεσο, ρευστό χώρο.

Με ενδιαφέρει να δημιουργούνται συνθήκες ασφάλειας που επιτρέπουν να “χαθούμε” σε μια πορεία εμπρόθετης συνέρευνας· να μην γνωρίζουμε εκ των προτέρων, αλλά να προχωρούμε μέσα στην αβεβαιότητα. Εκεί, στο άγνωστο, συχνά αναδύεται το απρόβλεπτο, το ανοίκειο — και μαζί του, η ζωντανή δυνατότητα για κάτι νέο.

Οι θεραπευτικές αυτές συνομιλίες μοιάζουν περισσότερο με μια μορφή δημιουργικού αποπροσανατολισμού παρά με τη χάραξη μιας προ-αποφασισμένης πορείας. Με συγκινούν βαθιά οι δυνατότητες που βλέπω καθημερινά να αναδύονται όταν επιλέγουμε να παραμένουμε μαζί σε αυτή την ακαθόριστη κίνηση και την αποφασιστική συνύπαρξη.

Η αντίσταση στη λογική της εξόρυξης στην ίδια την κοινότητα των θεραπευτών

Αυτές οι σκέψεις και πρακτικές αναδύθηκαν ιδιαίτερα μέσα από τα εργαστήρια που συντονίζω με θεραπευτές, όπου μαζί διερευνούμε πώς αντιστεκόμαστε στις κυρίαρχες ιδέες της κλινικής κουλτούρας και του επαγγελματισμού.

Ξέρω πως ούτε εμείς οι θεραπευτές είμαστε έξω από τα ίδια συστήματα που μας ωθούν να υπάρχουμε με όρους παραγωγικότητας, αποδοτικότητας και “σωτηρίας”. Η βιομηχανία της ψυχικής υγείας λειτουργεί μέσα στη λογική της εξαγωγής· αποσπά την εργασία μας, την προσοχή μας, τις ενσώματες γνώσεις και εμπειρίες μας, μετατρέποντάς τα σε μετρήσιμες αξίες.

Μόνο τότε μάς παραχωρεί κύρος, αναγνώριση ή στήριξη. Αυτό είναι ένα βάρος που κουβαλώ συνειδητά. Και γι’ αυτό, όλο και περισσότερο αναγνωρίζω τη διάκριση ανάμεσα στη βιομηχανία της ψυχικής υγείας και στις κοινότητες μέσα στις οποίες συναντώ ανθρώπους. Οι δεύτερες με μαθαίνουν άλλους ρυθμούς συνύπαρξης· ρυθμούς αντίστασης απέναντι σε μια κουλτούρα επιτάχυνσης που αποσπά τη ζωή από τα σώματα και τις σχέσεις.

Τί μπορει να προσφέρει η Αφηγηματική θεραπεία

Η προσέγγιση του να «μένω μαζί» με τον άνθρωπο στην κλιμάκωση της συν-έρευνας — από μια θέση αποκεντρωμένη, αλλά επιδραστική — είναι για μένα μια ριζοσπαστική επιλογή πολιτικής ανυπακοής. Είναι μια πράξη αντίστασης στον αποικιοποιημένο χρόνο, στις πιέσεις για αποτελεσματικότητα, στις επιταγές να “παράγω” θεραπεία.

Είναι μια υπενθύμιση πως η θεραπεία δεν είναι χώρος σωτηρίας, αλλά ένας χώρος συνεργατικής μετακίνησης — από το γνωστό και οικείο προς αυτό που γίνεται δυνατό. Μια μετακίνηση από το είμαστε στο γινόμαστε.

Σε ένα νεοσύστατο σύστημα τεχνοκρατικής φεουδαρχίας που μας θέλει να αντιδρούμε με scroll σε βίντεο 15 δευτερολέπτων, η αφηγηματική θεραπεία μπορεί να σταθεί ως πράξη αντίστασης. Με συγκινεί να συνοδεύω τους ανθρώπους στη μετάβαση από την εξάντληση στη φαντασία και στην προτιμώμενη δράση· να γίνομαι μάρτυρας του τρόπου που επιλέγουν να κατοικήσουν τον χρόνο διαφορετικά.

Μέσα στα ερείπια του νεοφιλελευθερισμού, δεν φαντασιώνομαι τον ρόλο μας ως θεραπευτριών που «θεραπεύουν», αλλά ως συμμετεχουσών σε πράξεις φαντασίας.  Αυτό σημαίνει επίσης, αναζήτηση κοινοτικών αφηγήσεων αλληλεγγύης και συλλογικής δημιουργικότητας.

Γιατί η φαντασία κατά την γνώμη μου, όπως τη βιώνω στην θεραπευτική μου πρακτική, αποτελεί τον λιγότερο αποικιοποιημένο τόπο της εμπειρίας μας (ευτυχώς!). Εκεί συνεχίζουμε να συν-κατασκευάζουμε νόημα μέσα στην αργή, ενσώματη, σχεσιακή και μη-εξαγωγική κίνηση της συν-έρευνας.

Νέο Εργαστήριο Αφηγηματικής Ψυχοθεραπείας «Επαναεπινοώντας τη Δουλειά μας»

Ν
A view of beautiful wild flowers at sunset

Με χαρά σας προσκαλώ στο νέο εργαστήριο Αφηγηματικής Ψυχοθεραπείας 12 ωρών σε έξι διαδικτυακές συναντήσεις, με τίτλο «Επαναεπινοώντας τη δουλειά μας», που δημιουργήθηκε ως χώρος συνάντησης και ανταλλαγής γύρω από τις συστημικές πιέσεις και τις παραδοσιακές προσδοκίες «επαγγελματισμού» που βιώνουμε στους θεραπευτικούς, κοινοτικούς και εκπαιδευτικούς χώρους όπου δουλεύουμε.

Μέσα από γραπτές ασκήσεις αναστοχασμού, συν-ερευνήσεις και δημιουργικά προσχέδια, θα εργαστούμε συλλογικά πάνω σε ερωτήματα όπως:

  • Πώς ανταποκρινόμαστε όταν οι αξίες μας δεν χωράνε στους χώρους που εργαζόμαστε;
  • Ποιες μικρές πράξεις αντίστασης συμβαίνουν στην καθημερινή πράξη και συχνά μένουν αθέατες;
  • Τι μορφή μπορεί να πάρει η ευθύνη και η επανατοποθέτηση σε περιβάλλοντα που μας καλούν σε συμμόρφωση;

Στην καρδιά του εργαστηρίου βρίσκεται η δημιουργία ενός Συλλογικού Ντοκουμέντου που θα αποτυπώνει τις θεσμικές και άτυπες προσδοκίες που μας περιορίζουν και τις μικρές και δημιουργικές πράξεις επανεπινόησης που γεννιούνται σε συνθήκες πίεσης.

Η ομάδα βασίζεται στις αρχές της Αφηγηματικής Πρακτικής, του διαθεματικού φεμινισμού και των anti-oppressive προσεγγίσεων, και απευθύνεται σε άτομα που εργάζονται σε θεραπευτικά, κοινοτικά ή εκπαιδευτικά πλαίσια.

???? Οι συναντήσεις ξεκινούν τον Ιούνιο και θα πραγματοποιηθούν online, σε μικρές ομάδες 5-6 ατόμων, ώστε να δημιουργηθεί χώρος για ουσιαστική συμμετοχή.
Το κόστος για το σύνολο των έξι συναντήσεων είναι 240 ευρώ.

???? Πληροφορίες θα βρείτε εδώ: Επανοηματοδοτώντας τη δουλειά μας – Κασσάνδρα Πήτερσεν 2025

Αν ενδιαφέρεστε να συμμετάσχετε ή θέλετε να μάθετε περισσότερα, μπορείτε να μου γράψετε στο: [email protected]

 Με πολύ χαρά μοιράζομαι μαζί σας ότι το νέο μου άρθρο, «solidarity conversations: A feminist narrative lens on bulimia and abuse», δημοσιευτηκε πρόσφατα στο International Journal of Narrative Therapy & Community Work (Τεύχος 2, 2025).

Η πρόσβαση στο άρθρο είναι δωρεάν και ανοιχτή και μπορείτε να το βρείτε εδώ.

Μια γεύση μπορείτε να πάρετε παρακολουθώντας το σύντομο εισαγωγικό βίντεο. 

Λίγα λόγια για το θέμα:

Literature often frames bulimia through biomedical models of disease, emphasising biological, psychological and behavioural deficits, and treatments focused on symptom reduction. This paper reimagines so-called “bulimic episodes” as potential acts of testimony or protest against multiple structures of oppression. Drawing on feminist, narrative therapy and anti-oppressive frameworks, I propose an alternative language to bulimic episodes, using the metaphor of tides as a way of redefining bulimia. Application of this metaphor demonstrates how stepping away from conventional conceptualisations affects what is possible in therapeutic conversations. Through my own lived experiences with bulimia and in vitro fertilisation, I examine how medicalisation can reduce agency by centring body-focused narratives, particularly those emphasising weight policing and body image regulation. I also argue that prioritising externalising conversations when bulimia raises its tides can unintentionally replicate neoliberal discourses of food and body management. By expanding the ethics of externalising practices, I propose a nuanced, justice-informed approach that incorporates the “absent but implicit”. This perspective moves away from battle metaphors and from dichotomies of “oppressor” and “survivor”, which dominate traditional recovery narratives, including some feminist cultural models of eating disorders. Instead, I invite possibilities for navigating people’s fluid and varying relationship with bulimia while engaging with other meaningful aspects of their lives. Through a detailed story of practice, this paper offers alternative therapeutic pathways to respond to bulimia’s tides. These are grounded in feminist ethics, encouraging agency, solidarity and multi-layered understandings of bulimia.

Key words: bulimia; eating; feminism; absent but implicit; lived experience; co-research; solidarity; narrative therapy; narrative practice

Από το «Ποιοι Είμαστε» στο «Πού Βρισκόμαστε»: Μια Aφηγηματική προσέγγιση στις μεταβάσεις

Α

Με την πάροδο των χρόνων, μέσα από την εμπειρία μου τόσο στην ψυχοθεραπευτική πρακτική όσο και στην εποπτεία, καλλιέργησα ένα ιδιαίτερο ενδιαφέρον για ιδέες και τρόπους δουλειάς που μπορούν να σταθούν δίπλα σε ανθρώπους, οικογένειες και κοινότητες όταν βρίσκονται σε στιγμές μετάβασης & αλλαγών– είτε αυτές γίνονται κατ’επιλογήν, είτε τους έχουν επιβληθεί.

Με απασχολούν οι (μετα)κινήσεις και οι «μεταιχμιακές» εμπειρίες, όχι μόνο στα μεγάλα «περάσματα» της ζωής, αλλά και στις μικρές στιγμές της καθημερινότητας: στις λεπτές μετατοπίσεις που συμβαίνουν μέσα σε μια συζήτηση ή σε μια σχέση.

Στον πυρήνα των τρόπων με τους οποίους προσέρχομαι στην θεραπευτική και εποπτική μου πρακτική, κρατώ κοντά μου την ιδέα ότι η ταυτότητα δεν είναι έμφυτη, αλλά ρευστή και διαρκώς μεταβαλλόμενη· ότι σπάνια υπάρχει οριστική «άφιξη» στο «ποιοι είμαστε». Με καθοδηγεί η μετα-στρουκτουραλιστική κατανόηση της ταυτότητας: η ταυτότητα δεν είναι σταθερή ουσία, αλλά κοινωνικά και σχεσιακά συγκροτημένη — μια διαδικασία που μεταβάλλεται διαρκώς, ένα συνεχές «γίγνεσθαι».

Αυτή η οπτική έχει συνέπειες τόσο για τη «στιγμή-προς-στιγμή» πρακτική που προσφέρω όσο και για τα ευρύτερα πλαίσια της κίνησης, της αλλαγής, της επιλογής ή της μη-επιλογής. Είναι μια οπτική που κρατά την ελπίδα ζωντανή, τόσο την δική μου όσο και των θεραπευόμενων/εποπτευόμενων, γιατί ανοίγει χώρο για ερωτήσεις και νέες δυνατότητες στις θεραπευτικές συνομιλίες.

(περισσότερα…)

Εκδικητική πορνογραφία ή «Σεξουαλική κακοποίηση μέσω εικόνας»

Ε

Θέμα: Εκδικητική πορνογραφία ή «Σεξουαλική κακοποίηση μέσω εικόνας»: Μια σύχγρονη μορφή  ψηφιακής έμφυλης βίας

Eκπομπή: Live You με τον Άρη Πορτοσάλτε και την Μαρία Αναστασοπούλου

Κανάλι: ΣΚΑΪ

 

Η αναμονή ως πρακτική χειραφέτησης πάνω στο χρόνο

Η

«Θα ήθελα η ζωή μου να μην αφήσει πίσω της άλλο ψίθυρο παρά τον ψίθυρο του τραγουδιού του φρουρού, ενός τραγουδιού που ξεγελάει την αναμονή. Ανεξάρτητα μ’ότι συμβαίνει, δε συμβαίνει, η αναμονή είναι αυτή που είναι υπέροχη.»* 

André Breton

 

Καθώς διαβάζω το παραπάνω κείμενο, μια πρώτη σκέψη που μου γεννήθηκε γύρω από την σημασία της αναμονής είναι ότι ενώ αποτελεί σταθερό κομμάτι της καθημερινής ζωής και κάποιες φορές μάλιστα καταλαμβάνει σημαντικό χρόνο στην ζωή των ανθρώπων (και την δική μου), συχνά γεννάται μια δυσφορία στο άκουσμα και στο βίωμά της.

Παρατηρώ από τις ιστορίες των ανθρώπων που ακούω στο γραφείο ότι η εμπειρία της αναμονής έχει άμεση συνάφεια και με την ικανότητα των θεραπευόμενων που βλέπω να ανοίγουν αυτήν την έννοια σε διαφορετικούς τύπους π.χ ενεργητική, παθητική, εξωγενή, εσωτερική, επιβεβλημένη, συναινετική, αναμονή στα πλαίσια διαπροσωπικών σχέσεων, αναμονή ως θεσμική πρακτική αποκλεισμού συγκεκριμένων κοινωνικών ομάδων που την κάνουν ταξική, φυλετική, έμφυλη κτλ.

Από την άλλη, κάποιες φορές συναντώ στο γραφείο θεραπευόμενους που μιλούν για την αναμονή ως μηχανισμό χειραφέτησης πάνω στο χρόνο.

Παραδείγματος χάριν, φέρνω στο νου μου την θεραπευτική δουλειά που έχω κάνει με συγγραφείς, σκηνοθέτες, σεναριογράφους, δημιουργούς παντός είδους, με τους οποίους μας έχει δοθεί η δυνατότητα να αποδομήσουμε την κυρίαρχη αγχωτική «φωνή του «παραγωγού» που ευδοκιμεί στα πλαίσια της νεοφιλελεύθερης κουλτούρας και η οποία συχνά εσωτερικοποιείται ως ιδιωτική και ατομική ανησυχία. Αυτή η φωνή παρατηρώ στις ιστορίες των ανθρώπων στην δουλειά μου ότι μπορεί να θέσει περιορισμούς ως προς την σχέση με τον χρόνο, την δημιουργία, ή ό,τι άλλο προσδιορίζει καθένας ως πολύτιμο με δικά του λόγια. Πχ. Μπορεί να πιέσει τους δημιουργούς να παράξουν καλλιτεχνικό έργο σε συγκεκριμένα χρονικά deadlines με όρους εστίασης στο αποτέλεσμα, την αποδοτικότητα κτλ

Με την συμβολή των αφηγηματικών θεραπευτικών συζητήσεων, προσκαλώ εναλλακτικές ιστορίες, στις οποίες οι θεραπευόμενοι μου έχουν περιγράψει πώς ο χρόνος της αναμονής, όταν αποδεσμευτεί από την ίδια την προσδοκία της επιτελεστικότητας του χρόνου, επιτρέπει ένα άνοιγμα στο επίπεδο της σκέψης, στο επίπεδο της φαντασίας και της επανευφεύρεσης του εαυτού και της σχέσης τους με τον κόσμο…και από αυτήν την εσωτερική και διαλογική «κίνηση» έχει γίνει δυνατό να ανακύψει ό,τι μπορεί να είναι αργότερα σημαντικό για την δημιουργική τους δουλειά ή την σχέση τους με την δημιουργικότητα.

Καθώς τα λέω αυτά, αναρωτιέμαι τί μπορεί να γλιστρήσει από την προσοχή μας στην εμπειρία της αναμονής, δηλαδή «αυτό που συμβαίνει όταν δεν συμβαίνει τίποτα».

Ποιες μπορεί να είναι κάποιες από τις παραμελημένες, ασήμαντες, περιθωριοποιημένες, εφήμερες, ξεχασμένες, τυχαίες, υποταγμένες και «ήσυχες» λεπτομέρειες και όψεις της καθημερινής ζωής; Τί γίνεται όταν ο χώρος της αναμονής τις φωτίζει;

Εσείς, τί έχετε παρατηρήσει από τις δικές σας εμπειρίες αναμονής;

 

 

* André Breton, «Ο τρελός Έρως», μτφ. Στ.Ν. Κουμανούδη, Εκδ. Ύψιλον, Αθήνα 1999, σελ.37

** Πίνακας του Λύτρα Νικηφόρου (1832 -1904). Εθνική Πινακοθήκη

 

Μια συνάντηση της μετανεωτερικής συστημικής σκέψης με την Αφηγηματική θεραπεία

Μ

Σήμερα είχα την χαρά να συστήσω την Αφηγηματική θεραπεία σε μια ομάδα σπουδαστών που ήταν εξαιρετικά ενεργοί και συμμετοχικοί!

Απόλαυσα τις απορίες τους, τις τοποθετήσεις τους και την κριτική τους ματιά απέναντι στον Κυρίαρχο Ψυχολογικό Λόγο.

Ανανεώσαμε το ραντεβού μας για την εκπαιδευτική συνάντηση του επόμενου μήνα, με θέμα «Ιδέες και πρακτικές της Εξωτερίκευσης στην Αφηγηματική θεραπεία»

Ευχαριστώ θερμά όλους τους εκπαδευόμενους για την θερμή υποδοχή τους, καθώς και το ψυχοθεραπευτικό και εκπαιδευτικό κέντρο «Συνηχήσεις» για την άψογη συνεργασία!

Γυναίκα και οικογένεια: οι σύγχρονες προκλησεις

Γ

Με χαρά αποδέχτηκα την πρόσκληση της λέσχης lions Αριστοτέλης να συμμετέχω στο πάνελ συζήτησης με θέμα: «Γυναίκα και οικογένεια: οι σύγχρονες προκλησεις».

Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε στο Δημαρχειακό Μέγαρο Θεσσαλονίκης.

Κάποια από τα θέματα που ανέπτυξα αφορούσαν τον τρόπο που παρατηρώ από την θεραπευτική μου δουλειά να αναπτύσσεται το μωσαικό των σύγχρονων οικογενειών.

Αυτός ο εμπλουτισμός του κοινωνικού ιστού μέσα από την διαφορετικότητα και την επινόηση νέων μορφών οικογένειας, ανταποκρίνεται στους περιορισμούς της πυρηνικής ελληνικής οικογένειας και παράλληλα μας καλεί να διαπραγματευτούμε εκ νέου την βεντάλια της «κανονικότητας» καθώς βρισκόμαστε μπροστά στην επιλογή νέων δομών συμβίωσης.

Διαμορφώνει τον τρόπο που οι άνθρωποι προχωρούν στην νοηματοδότηση εννοιών όπως σύνδεση, συντροφικότητα, φροντίδα, μοίρασμα ευθυνών, δημοκρατικότητα στην σχέση, διαπραγμάτευση κοινού «χώρου» ύπαρξης και συσχέτισης.

Επιπλέον ερωτήθηκα για κάποιες από τις προκλήσεις και δυνατότητες που φέρνει η ένταξη της τεχνολογίας στην καθημερινότητα της οικογένειας, και δη των παιδιών.

Ευχαριστώ θερμά την δημοσιογράφο Μάρνη Χατζηεμμανουήλ για τον εξαιρετικό συντονισμό της συζήτησης καθώς και τους συνομιλητές μου στο πάνελ:
– Δημήτρη Μαρδα, πρώην αναπληρωτή υπουργό Οικονομικών
– Κική Κουιμτζή, δικηγόρο,
– Εφη Παπαδοπούλου, φοιτήτρια νομικής

Σημείωση: Θα ακολουθήσει αναλυτική περιγραφή της συζήτησης σε επόμενο άρθρο.

Εγγραφή στην ομάδα εποπτείας Αφηγηματικής θεραπείας

Ε

Ο νέος κύκλος ομαδικών εποπτειών Αφηγηματικής πρακτικής ξεκινά τον Ιανουάριο του 2024! Θα βρισκόμαστε διαδικτυακά, σε μηνιαία βάση, Δευτέρες στις 7.30μμ- 9.00μμ.

Κάθε ομάδα αποτελείται από 4-10 συμμετέχοντες.

Δηλώστε συμμετοχή

Περιεχόμενο

Σε ένα πνεύμα συνεργασίας και αλληλεγγύης ανοίγονται δυνατότητες να ρίξουμε μια πιο κοντινή και προσεκτική ματιά στις πολλαπλές, πολύπλευρες και πολύπλοκες αποχρώσεις της θεραπευτικής εμπειρίας και πρακτικής. Εξετάζουμε τί μας προσκαλεί η ξεχωριστή και μοναδική σχέση που αναπτύσσει καθένας από τους συμμετέχοντες με την Αφηγηματική και τα πλαίσια αντι-καταπιεστικών προσεγγίσεων, να παρατηρήσουμε στην εμπειρία της θεραπευτικής πρακτικής που προσφέρουμε.

Σας προσκαλώ να έρθουμε ως συλλογικότητα κοντά σε διαδικασίες και σχέσεις συν-έρευνας που ενθαρρύνει τους συμμετέχοντες να ονοματίσουν προβληματισμούς και προκλήσεις που μπορεί να προκύπτουν, να αναγνωρίσουν θεραπευτικές δεξιότητες που χρησιμοποιούν ώστε να συνεχίσουν να τις ακονίζουν, να εξετάσουν ξεχωριστές στιγμές της θεραπευτικής διαδικασίας, ενώ παράλληλα προσφέρεται ο χώρος για ένα «στρετσάρισμα» της θεραπευτικής μας πρακτικής με νέες ιδέες, κατανοήσεις, μετακινήσεις και δυνατότητες.

Όλοι/ες/α είναι ευπρόσδεκτοι/ες/α ακόμα κι αν δεν υπάρχει συγκεκριμένο παράδειγμα δουλειάς να φέρει, καθώς υπάρχουν πολλοί διαφορετικοί και πολύτιμοι τρόποι να προσφέρει κάθε συμμετέχοντας στην ομάδα, λιγότερο ή περισσότερο ενεργητικά.

Δομή συναντήσεων

Η δομή των ομαδικών συναντήσεων προκύπτει μέσα από μια διαδικασία συν-σχεδιασμού των μελών της ομάδας και μπορεί να περιλαμβάνει συζήτηση γύρω από ιστορίες πρακτικής, παραδείγματα θεραπευτικών συνομιλιών, υποστηρικτικό feedback, πρακτικές «εξωτερικής μαρτυρίας», επεξεργασία ενδιαφέροντων αναγνωσμάτων κτλ.

Ημερομηνίες συναντήσεων

Οι ημερομηνίες των συναντήσεων είναι:

  • 8 Ιανουαρίου
  • 5 Φεβρουαρίου
  • 4 Μαρτίου
  • 1 Απριλίου
  • 29 Απριλίου
  • 3 Ιουνίου

Κόστος

Το Κόστος διαμορφώνεται ως εξής:
180 ευρώ + ΦΠΑ για το σύνολο των συναντήσεων. Η κατάθεση μπορεί να γίνει σε δύο δόσεις:
Α΄ δόση μέχρι την Κυριακή 17 Δεκεμβρίου & Β’ δόση μέχρι τέλος Απριλίου.

Η πληρωμή πραγματοποιείται με τους παρακάτω τρόπους:

  • Πληρωμή με IRIS: Τηλ. 6941405424
  • Κατάθεση σε τραπεζικό λογαριασμό, στην τράπεζα Eurobank με
    ΙΒΑΝ: GR7102600410000060101651388 (Κασσάνδρα Πήτερσεν)

Εγγραφές

Δηλώστε συμμετοχή

Οι εγγραφές κλείνουν την Κυριακή 17 Δεκεμβρίου.

Μετά τις 17 Δεκεμβρίου θα λάβετε επιβεβαίωση της συμμετοχής σας και την απόδειξη για την κατάθεση της Α’ δόσης.

Υπάρχει η δυνατότητα ακύρωσης της συμμετοχής σας μέχρι τις 22 Δεκεμβρίου με πλήρη επιστροφή χρημάτων. Μετά το πέρας αυτής της ημερομηνίας, υπάρχει η επιλογή να ανταλλάξετε την θέση σας με κάποιο άλλο άτομο ή να λάβετε μια πίστωση του ποσού την οποία μπορείτε να χρησιμοποιήσετε σε κάποια άλλη ομάδα/σεμινάριο/ατομικές συνεδρίες.

Ψυχολόγος, Διδάσκουσα στο διεθνές Masters Αφηγηματικής Θεραπείας και Κοινοτικής Πρακτικής του Πανεπιστημίου της Μελβούρνης (Masters of Narrative Therapy and Community Work, University of Melbourne), MSc Αφηγηματική Ψυχοθεραπεύτρια. Επίτιμος Κλινικός Συνεργάτης της Σχολής Κοινωνικής Εργασίας του Πανεπιστημίου της Μελβούρνης

Παρέχει υπηρεσίες ψυχοθεραπείας σε ενήλικες, οικογένειες και ομάδες, εποπτεία & εκπαίδευση σε επαγγελματίες ψυχικής υγείας & κοινοτικής πρακτικής.

Διενεργεί σεμινάρια & διαλέξεις σε ένα ευρύ φάσμα ενδιαφερόντων του τομέα ψυχικής υγείας.

Τηλ: 6941405424

Μπορείτε να την βρείτε και στο: